- Све информације о саобраћају возова и реду вожње, као и о цени карата можете добити позивањем “Цалл Центра” на број 011 360 28 99.
- Све информације о саобраћају возова и реду вожње, као и о цени карата можете добити позивањем “Цалл Центра” на број 011 360 28 99.
- Све информације о саобраћају возова и реду вожње, као и о цени карата можете добити позивањем “Цалл Центра” на број 011 360 28 99.
- Све информације о саобраћају возова и реду вожње, као и о цени карата можете добити позивањем “Цалл Центра” на број 011 360 28 99.
- Све информације о саобраћају возова и реду вожње, као и о цени карата можете добити позивањем “Цалл Центра” на број 011 360 28 99.
- Све информације о саобраћају возова и реду вожње, као и о цени карата можете добити позивањем “Цалл Центра” на број 011 360 28 99.
- Све информације о саобраћају возова и реду вожње, као и о цени карата можете добити позивањем “Цалл Центра” на број 011 360 28 99.
- Све информације о саобраћају возова и реду вожње, као и о цени карата можете добити позивањем “Цалл Центра” на број 011 360 28 99.
- Све информације о саобраћају возова и реду вожње, као и о цени карата можете добити позивањем “Цалл Центра” на број 011 360 28 99.
- Све информације о саобраћају возова и реду вожње, као и о цени карата можете добити позивањем “Цалл Центра” на број 011 360 28 99.
- Све информације о саобраћају возова и реду вожње, као и о цени карата можете добити позивањем “Цалл Центра” на број 011 360 28 99.
- Све информације о саобраћају возова и реду вожње, као и о цени карата можете добити позивањем “Цалл Центра” на број 011 360 28 99.
Информација о околностима везаним за привремену обуставу саобраћаја путничких возова од 14. до 16. марта 2025. године
Имајући у виду да су се у последњих шест дана у средствима јавног информисања али и на адресе електронске поште Србијавоза поставила бројна питања медија, политичких странака, формалних и неформалних група као и самих грађана, овим путем информишемо све заинтересоване стране о чињеницама и околностима везаним за привремену обуставу путничког железничког саобраћаја од раних јутарњих часова 14. до раних поподневних часова 16. марта 2025. године.
Иако су постављена питања изузетно бројна и по својој природи разнородна, у многима од њих су садржане погрешне интерпретације чињеница, што је у делу јавности довеле до узнемирења и израженог неповерења према компанији Србијавоз. Из поменутог разлога, уверени смо да је наша обавеза као националног железничког путничког оператера да у свим ситуацијама демонстрирамо пуну транспаретност и пуно уважавање чињенице да наша одговорност пре свега према корисницима наших услуга, али и свим другим грађанима који кроз своје пореске издатке посредно финансирају пословање и имовину Србијавоза.
Хронологија догађаја дана 14. марта 2025 године:
У 01:39 на броју телефона Контакт центра Србијавоза (011 3602899), дежурни оператер Љ.Ђ. примила је телефонски позив који је садржао неодређену претњу о постављеним експлозивним направама, без прецизних информација о којим возним средствима и на којим локацијама се ради. Овај позив је у целости тонски снимљен у информатичком систему Контакт центра „НИЦЕ Традинг Рецординг еXпресс“. Снимање свих позива је стандардна процедура у сврху унапређења корисничког искуства. Аудио снимак позива је немогуће објавити у овом моменту, како се не би ометала истрага. Снимак екрана из „НИЦЕ Традинг Рецординг еXпресс“ апликације је у Прилогу 1.
У 01:45 је о дојави од стране дежурног диспечера Централне оператике С.М. обавештен в.д. генералног директора телефонским путем. Оваква врста хитних телефонских обавештавања је стандардна процедура од 2022. године и слични позиви су се дешавали на пример одмах након железничких несрећа у Раткову и тунелу Панчевачког моста. Транскрипт разговора је у Прилогу 2.
У 01:48 в.д. генералног директора је о дојави обавестио полицију позивом путем сервиса 192, службеним мобилним телефоном, разговором у трајању од 3 минута и 27 секунди. Затражио је од оператера 192 да га контактира неко од старешина полиције са инструкцијама о даљем поступању. Верујемо да постоји снимак тог позива.
У 02:15 у просторије Централне оператике дошли су поступајући полицијски службеници и прикупили додатне информације од стране троје запослених (једна оператерка Контакт центра Србијавоза Љ.Ђ. и два диспечера М.С. и Д.Б.) који су били присутни током примања дојаве.
С обзиром да до 02:44 није добијена инструкција полиције о поступању, да Србијавоз у том тренутку није имао Правилник о поступању у сличним ситуацијама, те да је први воз био планиран за саобраћај већ од 03:13 часова, в.д. генералног директора Иван Булајић је путем порука на WхатсАпп групу „Оператика СВ“ дао инструкцију да се обустави регионални (међуградски) саобраћај и да се до даљњег не поседају возна средства посадама. Поменута WхатсАпп група је формирана у августу 2022. године за хитне размене информација у кризним ситуацијама и садржи комплетно руководство компаније, као и дежурне у Централној оператици која 24 часа дневно управља дешавањима на целој територији земље. С обзиром да је примљена дојава била експлицитна једино у делу да се иста односи на возове „ка Београду“, а не на сам систем градске железнице БГ:Воз, инструкција није садржала обуставу овог виталног система за грађане Града Београда. Транскрипт инструкције је у Прилогу 3.
У 02:46 Централна оператика Србијавоза је, у складу са устаљеним процедурама, о налогу за обуставу саобраћаја обавестила Оператику управљача инфраструктуре „Инфраструктура железнице Србије“ а.д. путем електронске поште. Текст поруке је у Прилогу 4.
У медијима смо могли видети преписку електронске поште компаније „Инфраструктура железнице Србије“ а.д. Србијавоз не може сносити одговорност за формат и садржај поруке, осим да потврдимо да је у складу са горе наведеним чињеницама формално тачна, али некомплетна, јер не даје контекст. Такође се уздржавамо од коментара на чињеницу да је у тој форми пласирана у јавност. Порука је у Прилогу 5.
Око 06:50 часова је овлашћени запослени, који за то има приступна права, скинуо снимак из система за тонско снимање позива, који је одмах је прослеђен полицији.
Истовремено, територијално надлежни шефови секција Србијавоза отпочели су контакте директно са територијално надлежним Полицијским управама, како би били достављени сви локалитети где су се налазила возна средства за преглед. Прегледи су затражени за разне локације у: Београду, Вршцу, Суботици, Сомбору, Шиду, Руми, Зворнику, Кикинди, Нишу, Краљеву, Ужицу, Лапову, Сремској Митровици, Пријепољу, Пироту, Зајечару, Новом Саду и Смедереву. Координација са поступајућим полицијским службеницима вршена је самостално по терену. Нисмо у поседу било каквих записника о извршеним контролама.
У току преподнева, руководство Србијавоза је у више наврата било у контакту са Управом полиције покушавајући да добије информацију о томе када се очекује завршетак свих активности на прегледу возних средстава. До краја дана нисмо добили јасну информацију да су прегледи завршени.
Хронологија догађаја након 14. марта 2025. године:
Дана 15.03.2025. године, узимајући у обзир да се у Београду одвија велики скуп на који је, према информацијама из средстава јавног информисања, пристигао велики број учесника из градова широм Републике Србије, било нам је јасно да морамо уложити све напоре да се покрене железнички саобраћај бар до завршетка скупа, како би учесници могли да се врате у своје градове железницом. У том смислу смо у 12:51 Дирекцији полиције, на адресу infomup@mup.gov.rs, упутили допис број 1/2025-399, којим смо замолили за информацију о очекиваном времену завршетка свих радњи везаних за преглед возних средстава.
Дана 16.03.2025. у 10:37ч обавештени смо од стране Управе полиције телефонским путем да су све активности МУПа на прегледима возних средстава завршене. Наредба да се покрене саобраћај послата је Централној оператици Србијавоза неколико минута касније. Саобраћај је нормализован око 15 часова.
Остале чињенице:
Једно од постављених питања везано за станицу Београд Центар – Прокоп, где су стајала три електромоторна воза обухваћена прегледом, односило се на то да ли су и зашто кроз исту станицу саобраћали возови из система БГ:Воза. За ову врсту питања надлежна је „Инфраструктура железнице Србије“ а.д. која је управљач саобраћајем и станицама, па самим тим и местом заустављања возова.
О поступању полицијских службеника који су вршили прегледе возних средстава, евентуалним записницима уколико постоје, као и осталим питањима везаним за полицијско поступање, сматрамо да нисмо надлежни да дајемо информације. Верујемо да бисмо таквим поступком било каквог коментарисања њиховог рада, изношењем паушалних информације које нису базиране на званичним документима могли нанети штету угледу Министарства унутрашњих послова.
Такође напомињемо да за све отказане поласке Србијавоз неће потраживати накнаду за ОЈП (субвенцију) од државе, односно да порески обвезници неће сносити додатну финансијску штету услед отказаних полазака.
Анализа реакције Србијавоза на предметну ситуацију:
Имајући у виду да је од оснивања компаније Србијавоз ово био први случај дојаве о постојању експлозивне направе у возном средству, самосталном анализом наших поступака су уочени одређени недостаци који су у процесу отклањања.
- Није постојао Правилник о поступању у случају дојаве. Правилник је већ усвојен на Одбору директора компаније 20.03.2025. године. Правилником су јасно прописани поступци обавештавања, реаговања и комуникације како унутар компаније, тако и екстерно. Највећи напредак очекује се Правилником прописаном процедуром где ће комуникација са територијално надлежним полицијским управама резултирати сачињавањем службене белешке запослених Србијавоза о извршеном прегледу у локалу, одмах по његовом завршетку, након чега ће без одлагања возно средство по возно средство бити враћано у саобраћај.
- Наша очекивања да ће се време до потпуне нормализације саобраћаја мерити у сатима, била су превише оптимистична. То је разлог због чега смо већ у саопштењу за јавност од 14.03.2025. године изразили очекивања да се прегледи приводе крају. Нисмо рачунали да ће, претпостављамо услед изузетно великог ангажмана припадника МУПа у обезбеђењу протеста, завршетак процедура прегледа трајати колико је трајао. Дужи рокови за нормализацију у оваквим околностима могли су бити предвиђени, бар као могућност.
- Чињеница је да није ангажован аутобуски превоз путника, иако је устаљена пракса да се аутобуски превоз ангажује у свим ситуацијама где се деси поремећај у саобраћају у току вожње воза, или за време извођења планираних инфраструктурних радова на пругама где воз привремено не саобраћа. Конкретно, у дане од 14. до 16. марта аутобуски превоз није ангажован из разлога што:
- Смо имали очекивања да ће време до потпуне нормализације саобраћаја бити краће од времена потребног за долазак аутобуса.
- У тако кратком року и без најаве, капацитет свих аутобуских превозника са којима имамо потписан уговор не би био ни близу довољан да се обезбеди заменски превоз за 592 отказаних полазака.
Србијавоз наставља са анализом поступака како би се пронашле додатне могућности за унапређење, а све са циљем да се сличне ситуације никада више не понове.
У Београду, 20.03.2025. године.
С поштовањем, Ваш Србијавоз
ПРИЛОГ 1

* Лични подаци запослених и осталих лица сакривени су црвеном бојом.
ПРИЛОГ 2
Транскрипт разговора којим је Цетрална оператика Србијавоза у Немањиној 6 обавестила в.д. генералног директора који се у том моменту налазио код куће, о постојању анонимне дојаве о постављеним експлозивним направама:
Време позива: 14. марта 2025. године у 01.45 часова
Трајање позива: 1 минут 50 секунди
Учесници разговора: в.д. генералног директора Иван Булајић, диспечер Централне оператике С.М. и оператер Контат центра Србијавоза Љ.Ђ.
ИБ: Молим?
Диспечер: Хало директоре, добро јутро.
ИБ: Добро јутро.
Диспечер: Оператика, овај… ево у 01:39 ова жена је примила позив да је у свим возовима за Београд… биће постављене направе, ове експлозивне направе.
ИБ: У 01:39?
Диспечер: Да, да. Пре четири, пет минута, сада.
ИБ: А где је колегиница? Јел имамо број телефона са ког је звано?
Диспечер: Скривени је број.
ИБ: Скривен број?
Диспечер: Да, да
ИБ: А реците ми, јел била одрасла особа или дете? Јел могло по гласу да се препозна?
Диспечер: По гласу како, овај, мушки глас, али он је тако промрмљао нешто, и није могла да некако… овај… баш, баш она га још пита као „Извините нисам Вас чула, шта питате?“ И он је спустио онда слушалицу.
ИБ: Само ми реците молим Вас тачно шта је рекао, пошто сада морам да зовем полицију. Значи рекао је шта? Да су…
Диспечер: (прекида ИБ) Јел могу ја да Вам дам колегиницу пошто је она примила позив?
ИБ: Дајте ми молим Вас.
Диспечер: Ево.
Оператер: Хало.
ИБ: Е, добро вече.
Оператер: Добро јутро.
ИБ: Добро јутро, да. Реците ми…
Оператер: (прекида ИБ) Овај… он је тако брзо човек се јавио…
ИБ: (прекида оператера) Само ми реците, шта је само важно, помињао је шта? Експлозивну направу?
Оператер: Експлозивне направе.
ИБ: Направе, у множини?
Оператер: Експлозивне направе. 01:39 је био позив. И био је скривени број.
ИБ: А реците ми… јер овај.. јел помињао… јел помињао нека конкретна возна средства или конкретне градове?
Оператер: Није.
ИБ: Ништа?
Оператер: Не, не, не. У возовима за Београд експлозивне направе, али је тако брзо то проговорио да… и спустио слушалицу.
ИБ: Добро, немојте ништа предузимати, ја морам сада да контактирам полицију да видим какве су њихове инструкције па ћу Вам се јавити са даљим упутствима за Вас.
Оператер: Важи, важи.
ИБ: Хвала Вам, пријатно.
Оператер: Пријатно
– прекинута веза –
ПРИЛОГ 3
Транскрипт инструкције коју је в.д. генералног директора упутио порукама на WхатсАпп групу „Оператика СВ“ (која је формирана у августу 2022. године за хитне размене информација у кризним ситуацијама):
[14. 3. 02:44] Иван Булајиц Србијавоз: С обзиром да сам обавештен од Оператике да смо примили дојаву о подметнутим експлозивним направама на „возовима ка Београду“, обуставља се комплетан регионални саобраћај. БГ Воз може да саобраћа редовно. У комуникацији сам са МУПом.
[14. 3. 02:46] Иван Булајиц Србијавоз: Поставити на сајт следеце саопстење:
ВАЖНО САОПШТЕЊЕ – ОБУСТАВА САОБРАЋАЈА
У 01:39 часова примљен је позив у Контакт центру Србијавоза који је садржао анонимну дојаву да су на међуградским возовима постављене експлозивне направе. Интензивно сарађујемо са Министарством унутрашњих послова на разрешењу настале ситуације. Принуђени смо да привремено обуставимо саобраћај свих возова у међуградском саобраћају у циљу заштите живота путника и посада возова. Молимо путнике да се до потпуне нормализације саобраћаја пре поласка на станицу информишу путем сајта www.србијавоз.рс или путем Контакт центра на телефон 011 360 28 99
[14. 3. 02:48] Иван Булајиц Србијавоз: На позиве контакт центру давати искључиво информације идентичне писаној информацији коју ћемо објавити на сајту. Ништа више.
Не поседати возна средства. ЗОВС такодје нека не изводи радове ни на једној гарнитури која је у задњих 24х била у саобрацају, осим серије 412, 710 и 711 које не саобраћају ка Београду. Све до сагласности МУПа да се саобраћај нормализује.
Барски воз пропустити до Земуна јер он долази ван територије Србије.
ПРИЛОГ 4
Фром: Централна оператика – СКП
Сент: Фридаy, Марцх 14, 2025 02:46
То: ИЖС ЦОО <spoo.bg@srbrail.rs>
Субјецт: .
Дана 14.03.2025.године:
-до даљњег обустава саобраћаја путничких возова, осим саобраћаја БГ воза, на територији Р Србије
Саобраћајни диспечер СВ:
* Лични подаци запослених и осталих лица сакривени су црвеном бојом.
ПРИЛОГ 5

Акционарско друштво за железнички превоз путника “Србијавоз”, Београд
ПИБ: 109108438
Немањина 6, Београд
011 360 28 99
За више информација о ценама карата, условима путовања и повластицама:
putnik.info@srbijavoz.rs
Рекламације карата купљених на благајни којима је отпочео рок важења, као и карата купљених путем картомата и интернета:
kontrola.prihoda@srbijavoz.rs
За пријаву изгубљених ствари у возу:
izgubljeno.nadjeno@srbijavoz.rs
За медијске упите и могућности за сарадњу:
mediji@srbijavoz.rs
Често постављана питања
У реду вожње 2024/2025, који је ступио на снагу 15.12.2024. године, саобраћај возова на релацији Панчево Војловица-Београд центар/Земун ће се одвијати са 20 полазака РЕГИО возова:
- 13 возова на релацији Панчево Војловица – Земун – Панчево Војловица,
- 2 воза на релацији Панчево Војловица – Београд центар,
- 3 воза на релацији Београд центар – Панчево Војловица,
- 1 воз на релацији Панчево варош – Београд центар,
- 1 воз на релацији Земун – Панчево варош.
Поласци ће се реализовати свим данима, осим недељом и државним празником, а за саобраћај ће бити ангажовани Штадлер возови.
На релацији Панчево Војловица – Земун, пријем и отпрема путника ће се вршити у у службеним местима: Панчево Стрелиште, Панчево варош, Панчево главна, Карђорђев парк, Београд центар, Нови Београд и Тошин бунар.
У овим возовима, важиће појединачне и претплатне карте, као и све повластице из понуде Србијавоза.
Појединача карта на релацији Панчево Војловица – Београд центар износи 178,00 динара, а на релацији Панчево Војловица – Земун 224,00 динара;
Цена опште претплатне карте за релацију Панчево Војловица – Београд центар износи 2.611,00 динара, док је месечна претплатна за ђаке 1.958,00 динара.
Цена опште претплатне карте за релацију Панчево Војловица – Земун је 3.322,00 динара, а месечна претплатна за ђаке износи 2.491,00 динара.
Путници који путују из правца Панчева, осим наведеним возовима, имају могућност да се превезу и возовима који саобраћају из правца Вршца и Зрењанина.
Фискалне рачуне за правна лица и предузетнике који садрже ПИБ купца, због ограничених техничких могућности, тренутно је могуће прибавити једино на путничким благајнама Србијавоза. У току је имплементација наведене функционалности на свим каналима продаје.
Цена возне карте другог разреда за један смер, по особи, износи 23,80 €, а првог разреда 35,60 €.
Резервација места за седење износи 3 €. Резервација лежаја у 4-креветној кабини је 12 €, у 6-креветној 8 €, у спаваћим колима са 3 постеље 16 €, а са 2 постеље 24 €. Резервација у кабини са једном постељом износи 48€, уз обавезну возну карту првог разреда.
Цена превоза праћеног аутомобила/мотоцикла/скутера од Земуна до Бара износи 40 €. Обавезан услов за превоз аутомобила је да исти буду висине до 1,55 м.
Цена месечне карте 2. разреда за Регио воз на релацији Београд центар-Нови Сад/Петроварадин-Београд центар, за одрасле, износи РСД 6.874, док цена месечне карте 2. разреда за Интер Цитy (Соко), Интер Регио и Регио Еxпресс воз износи РСД 12.000.
Корисници месечне претплатне карте за Интер Цитy (Соко), Интер Регио и Регио Еxпресс воз могу своју месечну карту користити и у Регио возовима.
Услов за куповину месечних претплатних карата је поседовање персонализоване картице СРБ ПЛУС.
Коришћењем картице СРБ ПЛУС путнику је омогућена куповина возних карата у унутрашњем саобраћају уз попуст од 30%.
Картица се издаје на име корисника и није преносива и исту је могуће израдити уз фотографисање на лицу места на путничким благајнама станица: Београд центар, Краљево, Ужице, Прибој, Ваљево, Ниш, Зајечар, Алексинац, Јагодина, Паланка, Пожаревац, Вршац, Панчево варош, Зрењанин, Стара Пазова, Инђија, Рума, Нови Сад-Петроварадин, Сомбор и Суботица.
Након истека рока важности картицу је могуће продужити на свим активним благајнама.
Списак благајни можете погледати на линку:
https://www.srbvoz.rs/informacije-o-blagajnama-i-kartomatima/
СРБ ПЛУС картица, као и остали основи за повластицу, не уважавају се приликом куповине карте код кондуктера у Интер Цитy“СОКО“ возу.
Годишња претплатна карта у износу од 72.000,00 динара, гласи на име, није преносива на друго лице и важи у 1. и 2. разреду свих врста возова у унутрашњем путничком саобраћају. У цену карте није укључена резервација места.
У 1. разреду Интер Цитy (Соко) возова могу се користити искључиво нумерисана места уз обавезно купљену резервацију. У 2. разреду могуће је коришћење места која нису нумерисана, док је коришћење нумерисаних места могуће уз обавезну куповину резервације.
Годишњу претплатну карту је могуће купити на путничким благајнама станица: Београд центар, Нови Београд, Краљево, Ужице, Прибој, Ваљево, Ниш, Зајечар, Алексинац, Јагодина, Паланка, Пожаревац, Вршац, Панчево варош, Зрењанин, Стара Пазова, Инђија, Рума, Нови Сад-Петроварадин, Сомбор и Суботица.
Возне карте за путовање у једном смеру важе један дан.
Повратне возне карте за одстојање до 100 км, важе један дан. За одстојања од 101 км и више важе 15 дана, с тим да за путовање у једном смеру (одласку или повратку) карта важи један дан.
Попуст од 20% се омогућава искључиво ако се приликом куповине нагласе тачан број воза и датум путовања, како за одлазак, тако и за повратак. Уколико путник за путовање није одабрао воз који је назначен на карти, приликом валидације карте у возу биће наплаћена накнада у износу од 500 динара.
Захтев за враћање онлајн купљене карте се подноси пре почетка вожње у опцији „Услови коришћења/Враћање возне карте“ и попуњавањем обрасца на назначеном линку.
Сва права резервисана | Србијавоз а.д.