Апел министарства и железничких компанија: чувајмо возове, они припадају свима нама

Поводом најновијег случаја исписивања графита на гарнитури вагона која саобраћа на линији Београд-Бар, Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и четири железничке компаније – „Србија воз“, „Инфраструктура железнице Србије“, „Србија карго“ и „Железнице Србије“ а. д, упућују заједнички апел:

„У претходне три године на нашим пругама пуштено је у саобраћај 48 нових, најмодернијих возова. У њихову набавку уложено је око 200 милиона евра, што је само део укупних улагања у модернизацију железнице, која износе више од четири милијарде евра. Нови возови набављени су да би путници удобније, лепше и комфорније путовали, а како су примљени од грађана најбоље се види по повећању броја путника који њима путују.

Возови нису само средство транспорта, они су и огледало наше културе, наша слика и прилика, а бројни туристи и путници из иностранства управо у возу стичу први утисак о нашој земљи. Зато возови не припадају само железници, нити само држави која је за њих платила, они припадају свима нама, грађанима Србије.

Нажалост, вагони српских железница, али и страних железничких компанија, честа су мета напада неодговорних појединаца који по њима исписују графите и тиме наружују нешто у шта је уложено много новца, времена и енергије.

Трошак уклањања графита са возова годишње се мери стотинама хиљада динара, што је само део штете коју сви плаћамо, јер током поновног фарбања ти возови морају бити искључени из саобраћаја.

Ниједна железница на свету, па ни српска, не може сама да заштити и одбрани своје возове ако сваком грађанину и путнику није јасно да је заједничка обавеза да их чувамо, јер они припадају свима нама и да они највише говоре о нама самима.

Зато апелујемо на све да заједно чувамо наше возове, да њихови вагони не буду ишарани графитима, да остану чисти и сређени и да на тај начин пошаљемо лепшу слику о нашој земљи и свима нама.

То није задатак само државе или железнице, то мора да буде циљ и задатак свих нас, јер само на тај начин шаљемо јасну поруку да се српске железнице модернизују, напредују и да ће нови возови донети квалитет и удобност свима који их користе.”