Представљен нови кинески брзи воз Соко – ускоро од Београда до Суботице за сат и петнаест минута

У модерном депоу Техничко-путничке станице Земун, данас је свечано представљен нови електромоторни кинески брзи воз – Соко, делегацији највишег државног нивоа, предвођеној председником Александром Вучићем и заинтересованим представницима медија

07. јун 2024, Београд, Земун

У новом депоу Србијавоза у Земуну, најмодернијем у овом делу Европе, свечано је представљен први од пет нових електричних брзих возова за брзине до 200км/ч реномираног кинеског произвођача ЦРРЦ. Возови су у фази тестирања и очекује се да први буде у саобраћају већ до краја ове године.

Нови кинески возови ће саобраћати под познатим брендом „Соко“ и предвиђени су за реконструисану и модернизовану железницу на територији Србије и Мађарске. Због тога, пажљиво су прилагођени карактеристикама будуће железничке пруге од Београда до Будимпеште, уз испуњење додатних техничких захтева и обавезу праћења техничких стандарда, који ће омогућити употребу на територији обе земље.

До завршетка радова на мађарском делу пруге, ови нови брзи возови саобраћаће на прузи Београд – Суботица од децембра, а ову релацију ће прелазити за свега 75 минута.

 

Србија поново оживела железницу

„Поново смо оживели железницу, најквалитетније и најлепше возове увозимо. Надам се да ћемо их ускоро и правити. То би било веома важно за раст Србије“, рекао је председник Србије Александар Вучић у Земуну. „Последњи треба да дође по уговору 31. децембра 2025. Радићемо тестове за пругу Београд–Суботица већ у септембру и најкасније од 1. децембра, ако завршимо пругу до тада, а завршићемо, возићете се овим возом Београд–Суботица. На свака два сата ће ићи брзи воз. Он има прву и другу класу, 45 места у првој, 197 у другој, али прва класа изгледа нестварно“, рекао је Вучић.

Воз има капацитет од 250 места и дугачак је 103 метра, израђен је у складу са највишим европским стандардима и у потпуности је усклађен са ТСИ нормама.

Кинеска компанија ЦРРЦ Чангчун, највећи произвођач електромоторних возова на свету,  дизајнирала је и произвела електромоторни воз Соко по мери за железничке пруге у Србији и Мађарској, имајући у виду њихове посебности.

Сва кола за седење првог и другог разреда имају простор и тоалете прилагођене  путницима са ограниченом покретљивошћу, простор за одлагање бицикала, пртљага и друго.

Воз поседује систем тзв. интелигентног одржавања и може да дијагностикује кварове и сметње на возу, побољшава ефикасност одржавања и оптимизује трошкове.

Нови кинески брзи возови представљаће изузетно појачање флоте Србијевоза, када је у питању превоз путника брзим пругама.