Predstavljen novi kineski brzi voz Soko – uskoro od Beograda do Subotice za sat i petnaest minuta

U modernom depou Tehničko-putničke stanice Zemun, danas je svečano predstavljen novi elektromotorni kineski brzi voz – Soko, delegaciji najvišeg državnog nivoa, predvođenoj predsednikom Aleksandrom Vučićem i zainteresovanim predstavnicima medija

07. jun 2024, Beograd, Zemun

U novom depou Srbijavoza u Zemunu, najmodernijem u ovom delu Evrope, svečano je predstavljen prvi od pet novih električnih brzih vozova za brzine do 200km/č renomiranog kineskog proizvođača CRRC. Vozovi su u fazi testiranja i očekuje se da prvi bude u saobraćaju već do kraja ove godine.

Novi kineski vozovi će saobraćati pod poznatim brendom „Soko“ i predviđeni su za rekonstruisanu i modernizovanu železnicu na teritoriji Srbije i Mađarske. Zbog toga, pažljivo su prilagođeni karakteristikama buduće železničke pruge od Beograda do Budimpešte, uz ispunjenje dodatnih tehničkih zahteva i obavezu praćenja tehničkih standarda, koji će omogućiti upotrebu na teritoriji obe zemlje.

Do završetka radova na mađarskom delu pruge, ovi novi brzi vozovi saobraćaće na pruzi Beograd – Subotica od decembra, a ovu relaciju će prelaziti za svega 75 minuta.

 

Srbija ponovo oživela železnicu

„Ponovo smo oživeli železnicu, najkvalitetnije i najlepše vozove uvozimo. Nadam se da ćemo ih uskoro i praviti. To bi bilo veoma važno za rast Srbije“, rekao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić u Zemunu. „Poslednji treba da dođe po ugovoru 31. decembra 2025. Radićemo testove za prugu Beograd–Subotica već u septembru i najkasnije od 1. decembra, ako završimo prugu do tada, a završićemo, vozićete se ovim vozom Beograd–Subotica. Na svaka dva sata će ići brzi voz. On ima prvu i drugu klasu, 45 mesta u prvoj, 197 u drugoj, ali prva klasa izgleda nestvarno“, rekao je Vučić.

Voz ima kapacitet od 250 mesta i dugačak je 103 metra, izrađen je u skladu sa najvišim evropskim standardima i u potpunosti je usklađen sa TSI normama.

Kineska kompanija CRRC Čangčun, najveći proizvođač elektromotornih vozova na svetu,  dizajnirala je i proizvela elektromotorni voz Soko po meri za železničke pruge u Srbiji i Mađarskoj, imajući u vidu njihove posebnosti.

Sva kola za sedenje prvog i drugog razreda imaju prostor i toalete prilagođene  putnicima sa ograničenom pokretljivošću, prostor za odlaganje bicikala, prtljaga i drugo.

Voz poseduje sistem tzv. inteligentnog održavanja i može da dijagnostikuje kvarove i smetnje na vozu, poboljšava efikasnost održavanja i optimizuje troškove.

Novi kineski brzi vozovi predstavljaće izuzetno pojačanje flote Srbijevoza, kada je u pitanju prevoz putnika brzim prugama.